Zum Inhalt springen
Registrieren

Hunde suchen besser, wenn weniger hungrig


Gast

Empfohlene Beiträge

Hier bin durch Zufall auf eine neue Veröffentlichung gestoßen, die vielleicht für Leute interessant ist die mit ihren Hunden suchend arbeiten. Hier das Abstract:

The breakfast effect: Dogs (Canis familiaris) search more accurately when they are less hungry.

Miller HC, Bender C.

We investigated whether the consumption of a morning meal (breakfast) by dogs (Canis familiaris) would affect search accuracy on a working memory task following the exertion of self-control.

Dogs were tested either 30 or 90min after consuming half of their daily resting energy requirements (RER).

During testing dogs were initially required to sit still for 10min before searching for hidden food in a visible displacement task.

We found that 30min following the consumption of breakfast, and 10min after the behavioral inhibition task, dogs searched more accurately than they did in a fasted state.

Similar differences were not observed when dogs were tested 90min after meal consumption.

This pattern of behavior suggests that breakfast enhanced search accuracy following a behavioral inhibition task by providing energy for cognitive processes, and that search accuracy decreased as a function of energy depletion.

Link zu diesem Kommentar

Oh,interessant.

Ich habe für meinen Hund festgestellt, dass er beim Mantrailing auch besser sucht und weniger hochgepusht ist, wenn er schon gegessen hat (allerdings mindestens 2 Stunden vor der Arbeit) als wenn er hungrig suchen muss - wie meine Trainerin es zunächst vorschlug.

Schön dass ich das nun auch noch wissenschaftlich "beweisen" kann :D

Link zu diesem Kommentar

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
×
×
  • Neu erstellen...